Charente

Werkwijze
Frankrijk

Deze klantenservice is op u van toepassing wanneer uw vakantie tot stand is gekomen door een ingevuld contactformulier op de website. Ons partner reisbureau heeft u vervolgens reisadvies gegeven en u heeft eventueel een boeking gemaakt.

Afhandeling
Hoe verloopt de afhandeling nadat online het aanvraagformulier is ingevuld?

U kunt ervoor kiezen om een beknopt of uitgebreid aanvraagformulier in te vullen.

Beknopt contactformulier voor reisadvies
Een beknopt contactformulier is geschikt voor bezoekers die nog geen vakantiebestemming in gedachte hebben of geen specifieke vakantiewensen hebben. Klik op `ik wil graag vrijblijvend reisadvies` en vul uw gegevens in. Een van onze reisadviseurs zal nadat u uw contactgegevens ingevuld hebt op de website z.s.m.contact met u opnemen.

Onze reisadviseur zal dan telefonisch of per e-mail u een aantal vragen stellen om meer inzicht te krijgen in uw ideale vakantie. Zodra de reisadviseur enkele geschikte vakanties heeft gevonden zal ze contact met u opnemen om de opties kenbaar te maken. Het reisadvies is geheel kosteloos en vrijblijvend. Mocht u akkoord gaan met een optie van de reisadviseur dan kan de vakantie direct geboekt worden via ons partner reisbureau.

Uitgebreid contactformulier voor reisadvies
Een uitgebreid contactformulier is geschikt voor bezoekers die reeds weten naar welke bestemming ze op vakantie willen gaan en/of welke accommodatie ze willen verblijven.
Klik op `ik wil de beste aanbieding ontvangen` en maak uw wensen kenbaar.

Een reisadviseur gaat direct op zoek naar een gepaste vakantie voor u wanneer ze voldoende inzicht heeft in uw vakantiewensen. Het kan voorkomen dat een aantal belangrijke gegevens ontbreken op het contactformulier, de reisadviseur zal dan telefonisch of per e-mail contact met u opnemen.

Nadat onze reisadviseur enkele gepaste vakanties voor u heeft gevonden zal ze contact met u opnemen om deze opties te bespreken. Het reisadvies van de reisadviseur is geheel vrijblijvend en kosteloos. Mocht u akkoord gaan met een optie dan kan de vakantie direct geboekt worden via ons partner reisbureau.

Hoe is de afhandeling als de reis online geboekt is op Atlas Vakanties?
Indien u een reis boekt via een van onze partner reisbureaus, dan is er een overeenkomst tussen u en het partner reisbureau afgesloten. Het partner reisbureau is nu uw contactpersoon over uw geboekte vakantie. U kunt hier met alle vragen over uw geboekte vakantie terecht, zij beantwoorden graag uw vragen.

Wanneer ontvang ik de reispapieren?
Wanneer de betalingsverplichting voldaan is, ontvangt u uiterlijk zeven dagen voor vertrek de reispapieren, mits ze niet digitaal beschikbaar zijn. Neem contact op met het partner reisbureau indien u vier dagen voor vertrek nog geen reispapieren hebt ontvangen. De reispapieren worden dan alsnog in orde gemaakt.

Betaling
Wanneer moet ik de reissom betalen?
De reissom dient betaalt te worden volgens de ANVR betalingsvoorwaarden. Wanneer u een reis boekt met langer dan zes weken voor vertrek, moet u een aanbetaling doen van 15% per boeking bij vliegvakanties en 30% bij autovakanties. U moet het gehele bedrag eenmalig voldoen wanneer u een reis boekt met vertrek binnen zes weken.

Op welke manier kan ik de reissom betalen?
Het partner reisbureau regelt met u de betaling van de reissom. U heeft de mogelijkheid om de betaling via bankoverschrijvingen of per internetbankieren te voldoen. Daarnaast is het ook mogelijk om de betaling persoonlijk bij het reisbureau te voldoen.

Klachten

Klachtenprocedure
Onze partner reisbureaus proberen voor de bezoekers een zo goed mogelijk product aan te bieden. Helaas kan het toch voorkomen dat u een klacht heeft over uw geboekte reis of over de dienstverlening. Zomervakantie Atlas en onze partner reisbureaus staan open voor verbeteringen. We stellen het dan ook erg op prijs als u de moeite neemt om uw ervaringen met Zomervakantie Atlas of het partner reisbureau te delen. Op deze manier krijgen wij de mogelijkheid om de kwaliteit van onze producten en dienstverlening te verbeteren.


Klachten voor uw reis
Onverhoopt kan het voorkomen dat  u niet tevreden bent over de dienstverlening van Zomervakantie Atlas of over het partner reisbureau, dan is het mogelijk om een klacht schriftelijk bij ons in te dienen. Formuleer zo duidelijk mogelijk uw klacht. De klacht moet uiterlijk binnen twee weken na het moment van het ontstaan van de klacht ingediend zijn. Het kan voorkomen dat u een specifieke klacht heeft over het partner reisbureau. Zomervakantie Atlas dient namens u de klacht in bij het desbetreffende partner reisbureau en houdt u dan op de hoogte van de afhandeling.

U kunt uw klacht sturen naar:
Atlas Vakanties
T.a.v. Afdeling klanttevredenheid
Staat 42
6031 EM Nederweert.

Klachten tijdens uw reis
Indien u tijdens uw reis niet tevreden bent over de geboekte vakantie, verzoeken wij u uw klacht direct bekend te maken bij de reisleiding van de reisorganisatie en/of bij de receptie van uw hotel of appartement. Zij hebben dan de mogelijkheid om uw klacht direct op te lossen, zonder dat dit uw vakantieplezier bederft. Wanneer er geen mogelijkheid is om de reisleiding van de touroperator en/of de accommodatieverschaffer te benaderen, dan is het noodzakelijk dat u telefonisch contact opneemt met de reisorganisatie. Het telefoonnummer kunt u vinden in de reisbescheiden.

Mocht de klacht ter plaatse niet naar tevredenheid opgelost zijn door de reisleiding of de accommodatieverschaffer, dan is het noodzakelijk om een klachtenrapport op te stellen door de reisleiding. Houdt er rekening mee dat de meeste touroperators een klacht niet in behandeling nemen zonder een klachtenrapport. Uw klacht zal naderhand geverifieerd worden.

Klachten na uw reis
Na thuiskomst is het noodzakelijk dat u binnen één maand schriftelijk en ondertekend uw klacht indient bij het partner reisbureau. Het adres van het partner reisbureau kunt u vinden op de factuur. Het partner reisbureau zal ervoor zorgen dat uw klacht bij de juiste afdeling van de touroperator terecht komt. Houdt er rekening mee dat klachten die niet binnen één maand na einde van de reis ingediend zijn niet meer in behandeling genomen worden!

Beschrijf zo specifiek en duidelijk mogelijk uw klacht, eventueel met beeldmateriaal. Vermeld wat u ter plekke zelf ondernomen heeft om de klacht te laten oplossen Voeg het klachtenrapport toe dat in orde gemaakt is op de bestemming.

Uw partner reisbureau zal de klacht in de eerste instantie beoordelen, u adviseren en de klacht indienen bij de desbetreffende reisorganisatie. Het partner reisbureau zal als contactpersoon dienen.

Ik ben het niet eens met de afhandeling van mijn klacht, wat nu?
Indien u het niet eens bent met de afhandeling van uw klacht door de touroperator, dan kunt u uw klacht indienen bij de Geschillencommissie Reizen. Let op dit dient u binnen drie maanden na uw terugkomst te doen.
Meer informatie vindt u op de website van de Geschillencommissie Reizen.

U dient zelf de procedure van de Geschillencommissie Reizen te doorlopen, het partner reisbureau zal u hier niet in begeleiden.